Här kan du redovisa kostnader

Nedan kan du som kund hos IGS Assistans AB redovisa kostnader du har fått betala vilka gäller dina personliga assistenter. Behöver du hjälp titta gärna först på denna guide.

Redovisningen av kostnaderna måste ske månadsvis. Du ska inte rapportera in kostnader för flera månader utan ska i så fall ladda om sidan för att skicka in flera blanketter, en för varje månad.

Du behöver även skicka in en separat blankett per kostnadsslag. När du väljer typ av kostnad i formuläret nedan visas en hjälptext med exempel. Jämför och se om det matchar med det du avser redovisa.

Det är ansvarig Kund- och personalansvarig som sedan ansvarar för att avgöra kostnaderna är rimliga och inte är att betrakta som en privat kostnad. Kraven är höga från Försäkringskassan. Du kan inte heller dela upp ett inköp och bara redovisa halva som kostnad för assistenterna och ta resten privat. Det är alltså inte IGS Assistans AB som ställer dessa krav utan de kommer från myndigheterna.

Lägg till varje kvitto enskilt. Skanna alltså inte flera kvitton samtidigt utan var för sig innan dessa bifogas. I slutet av formuläret har du möjligheten att bifoga fler filer om det behövs. Foto på kvittot är godkänt.

Om dina filer är för stora så kan inte formuläret skickas. Ta då bort tillräckligt många rader innan du skickar om formuläret och därefter ladda om sidan för att göra en ny redovisning av kostnader.

logo

Redovisning av kostnader

1
Totalt
0,00