Redovisa dina kostnader här.
Kostnadsställe: Är ett kundnummer som vi på IGS Assistans AB använder för dig. Kontakta din kund- och personalansvarig om du inte vet vilket kostnadsställe du har som kund.
Betalningsmottagare: Skriv namnet personen som ska få pengar insatta på sitt konto. Oftast dig själv som kund eller din arbetsledare beroende på vem som betalade.
År och månad: Kontrollera att rätt år och månad är valda för redovisningen du rapporterar. Alltså, ange månaden som står på kvittot eller kvittona. Notera att dessa redovisas månadsvis. Har du flera kvitton för olika månader laddar du om sidan för att redovisa på nytt.

Välj vilken typ av kostnad eller kostnader du ska redovisa. Notera att du kan bara välja en typ av kostnad åt gången. Förklaring på vad för typ av kostnad det gäller tillkommer på den gråa rutan. Om du har flera olika typer av kostnader att redovisa för samma månad behöver du också ladda om sidan efter att du har skickat in varje redovisning.


Datum: Välj inköpsdatum enligt kvittot.
Inköpsställe: Ange vart du har fått kvittot ifrån. Det kan vara en butik, restaurang eller annan form av näringsverksamhet.
Syfte: Ange syftet med köpet. Notera att syftet är det som avgör om det är en giltig kostnad kopplat till den typ av kostnad du angav i tidigare steg.
Belopp: Ange exakt belopp inklusive ören som ska tas ut efter kvittot.
Vid de fall du även har privata kostnader med på kvittot ska du enbart ta kostnaden enligt de artiklar som du ska ta ersättning för. Men vi rekommenderar starkt att du delar upp dessa inköp på separata kvitton. Om det är ett köp i en fysisk butik/restaurang/etc. så är det bara att säga till i kassan.
Bifoga kvittot under Filer. Helst har du kvittot digitalt. Om det inte är möjligt är det godkänt med ett foto så länge allt på kvittot är tydligt. Har du fler filer att bifoga kopplat till kvittot kan du göra det i nästa steg.
Om du har fler kvitton att redovisa för samma månad samt att de utgör samma typ av kostnad klickar du på plus-tecknet för att få en ny rad för att redovisa fler kvitton. Du kan även använda nya rader för att redovisa flera artiklar på samma kvitto förutsatt att du har kostnader på kvittot som innehåller kostnader du inte ska ta utlägg för.
Notera att IGS Assistans AB betalar ut redovisning av kostnader avrundat. Därför kommer totalbeloppet visas avrundat.

Vid Ytterligare bilagor kan du lägga till ännu fler filer vid behov. Om det inte räckte med en fil per rad.
Klicka därefter på Skicka så har IGS Assistans AB tagit emot din redovisning av kostnader.
