IGS Assistans beteendekod

IGS Assistans har som främsta mål att ge sina kunder bästa möjliga assistans utifrån varje kunds unika önskemål.

IGS Assistans har en beteendekod och en värdegrund att luta sig emot för att säkra kvaliteten på sina tjänster. Vår individuella och kollektiva värme genomsyrar vårt förhållningssätt och våra arbetsmetoder i relation till kunder och anställda.

  • Vi är varma: Vi bemöter och behandlar våra kunder och anställda med genuin värme.
  • Vi är professionella: Vi arbetar utifrån lagstiftning, kunskaper, erfarenheter och vår egen värdegrund.
  • Vi är ansvarsfulla: När vi åtar oss ett ansvar som varje kund innebär tar vi på största allvar och det viktigaste är att skapa en så trygg tillvaro som möjligt för våra kunder och anställda.
  • Vi är erfarna: Vi har en gedigen erfarenhet som baseras på över 20 års ständig utveckling inom personlig assistans.
  • Vi är empatiska: Vi visar förståelse för våra kunders och anställdas livserfarenheter och handlingssätt.
  • Vi är tydliga: Vi använder oss av ett tydligt språk och tillhandahåller korrekt information till kunder och anställda.
  • Vi är serviceinriktade: Vi är öppna och lyhörda för kunders och anställdas önskemål. Detta för att kunna ge dem den bästa möjliga servicen.
  • Vi är personliga: Vi är oss själva gentemot våra kunder och anställda och låter dem vara detsamma.