Hur man rapporterar in utlägg digitalt

Rapportera in ditt utlägg här.

Kostnadsställe: Ange kostnadsstället för den kund där du har din huvudsakliga anställning (där du jobbar mest eller är ordinarie). Kontakta din kund- och personalansvarig om du inte vet vilket kostnadsställe den kunden har. Informationen finns också i arbetsplatsbeskrivningen för kunden.

Betalningsmottagare: Skriv namnet på personen som ska få pengar insatta på sitt konto. Oftast du själv.

År och månad: Kontrollera att rätt år och månad är valda för utlägget du rapporterar. Alltså, ange månaden som står på kvittot eller kvittona. Notera att utlägg redovisas månadsvis. Har du flera kvitton från olika månader laddar du om sidan för att rapportera nytt utlägg.

Datum: Välj inköpsdatum enligt kvittot.
Inköpsställe: Ange vart du har fått kvittot ifrån. Det kan vara en butik, restaurang eller annan form av näringsverksamhet.
Syfte: Ange syftet med köpet. Notera att syftet är det som avgör om det är giltigt att ta ut utlägg.
Belopp: Ange exakt belopp inklusive ören som ska tas ut efter kvittot.

Vid de fall du även har privata kostnader med på kvittot ska du enbart ta kostnaden enligt de artiklar som du ska ta utlägg för. Men vi rekommenderar starkt att du delar upp dessa inköp på separata kvitton. Om det är ett köp i en fysisk butik/restaurang/etc. så är det bara att säga till i kassan.

Bifoga kvittot under Filer. Helst har du kvittot digitalt. Om det inte är möjligt är det godkänt med ett foto så länge allt på kvittot är tydligt. Har du fler filer att bifoga kopplat till kvittot kan du göra det i nästa steg.

Om du har fler kvitton att redovisa för samma månad klickar du på plus-tecknet för att få en ny rad. Du kan använda nya rader också för att redovisa flera artiklar på samma kvitto förutsatt att du har kostnader på kvittot som innehåller kostnader du inte ska ta utlägg för.

Notera att IGS Assistans AB betalar ut utlägg avrundat. Därför kommer totalbeloppet visas avrundat.

Vid Ytterligare bilagor kan du lägga till ännu fler filer vid behov. Om det inte räckte med en fil per rad.

Klicka därefter på Skicka så har vi tagit emot ditt utlägg.