Aktiviteter

Aktiviteter

IGS håller under året en del återkommande aktiviteter. Dessa aktiviteter ägnas för det mesta åt sysslor som rör kvaliteten på assistans och assistentens roll i detta. Därför inbegriper alla aktiviteterna inte våra kunder, men kunderna står ändå alltid i centrum. Givetvis har vi även evenemang där nöjet av att samlas och umgås är det viktiga.

Bland våra externa årligen återkommande aktiviteter kan vi nämna följande:

Kompetensdagen

Denna dag bjuder vi företagets alla personliga assistenter och kunder (i mån av plats och intresse) till en inspirerande utbildningsdag. Enskilda arbetsmiljöfrågor sätts i centrum och väldigt ofta även mjuka värdefrågor relaterade till assistansen. Externa föreläsare är ett återkommande inslag, inte minst från Previa, som är vårt val för företagshälsovård. Scandic hotell på Globen har de senaste åren blivit samlingspunkten för kompetensdagen och vanligen inträffar den i månadsskiftet september-oktober.

Julbord

igs-aktiviteter_03

Julbordet är naturligtvis det mest omtyckta evenemanget under året, väldigt uppskattad av både personal och kunder! Grand Hotells glamorösa Spegelsal har de senaste åren varit skådeplatsen för firandet av denna finfina högtid. Räkna med att IGS också bjuder på nöjen till maten i form av exempelvis ståuppkomiker eller musikgrupp.

Jubileumsfirande

igs-aktiviteter_04

Vart femte år firar vi starten av IGS. År 2010 firade vi 10årsjubileum på Clarion Hotell Södermalm med hjälp av både kunder och anställda. I november i år (2015) fyller IGS 15 år och det ska vi fira med en fest minst lika stor och fin som den föregående. Vi ser fram emot det!

Utbildningar

igs-aktiviteter_01

Vid sidan av dessa stora evenemang förekommer de av mindre karaktär men ändå av stor betydelse för vårt kvalitetsarbete. Skräddarsydda utbildningar till enskilda assistentgrupper pågår nästan hela tiden. Oftast sker de i samråd med Previa, vår företagshälsovårdsleverantör, och kan handla om ergonomiutbildning, hjärt- och lungräddning, mm.

IGS kan dessutom inte upprätthålla en hög kvalitet på sin assistans om inte administrationen själva satsar på kvalitetsfrågor. Därför har kontorspersonalen varje år tre planerade aktiviteter: ett planeringsmöte och två kvalitetsmöten. Vid dessa möten ligger fokus alltid på förbättringsarbetet kring de tjänster vi erbjuder våra kunder.

Planeringsmöte

På planeringsmötet lägger företagsledningen fram verksamhetsplaneringen för det aktuella året, samtidigt som företagets resultat för föregående år redovisas. Administrationen går också igenom och diskuterar följderna av föregående års enkät riktade till både kunder och assistenter, samt drar slutsatser därav. Varje kontorsanställd presenterar dessutom sina mål, delmål och en handlingsplan för det gällande året. Detta möte sker oftast i månadsskiftet februari-mars.

Kvalitetsmöte

Det främsta syftet med kvalitetsmöten är att följa upp verksamhetens gemensamma arbete, men också var och ens insatser. I allmänhet brukar kvalitetsmöten fokusera på en speciell frågeställning exempelvis tystnadsplikt, dokumentation, bemötande, etik. Det är inte ovanligt att experter utifrån anlitas för att vidga horisonterna. Kvalitetsmötena äger rum två gånger om året, oftast i månadsskiftena maj-juni och november-december.

Information om vilka datum som ovanstående evenemang och aktiviteter inträffar anges i vårt Infobrev som ges ut månadsvis och skickas till både kunder och anställda.

 

 

 

Är du i behov av personlig assistans?

Fyll i ditt namn och telefonnummer nedan så hör vi av oss.



jobbahososs

Jobba hos oss?

Arbete som den personliga assistenten utför har avgörande betydelse för kundens livskvalitet och värderas därmed högt i vårt företag.

Fyll i en intresseanmälan